Μαθητές βάζουν βάση σε καθηγητές

Νίκος Μάστορας, εφ. Τα Νέα, 29/9/2005

Δεν έχουν μεταδοτικότητα και δεν γνωρίζουν το αντικείμενο διδασκαλίας

Μόλις που πιάνουν τη βάση οι καθηγητές που διδάσκουν στα Ενιαία Λύκεια της χώρας, σύμφωνα με αξιολόγηση που κάνουν οι ίδιοι τους οι μαθητές!

Δες και το αντίστοιχο

άρθρο στην Ελευθεροτυπία:

96% «όχι» στις πανελλαδικές

H αξιολόγηση των καθηγητών από τους μαθητές τους έγινε μέσω ανωνύμων απαντήσεων στην ιστοσελίδα www.ratemyteachers.gr, σε έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.000 μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη τη χώρα. Σύμφωνα με αυτήν, ο γενικός βαθμός που έλαβαν οι καθηγητές για την ποιότητα της διδασκαλίας τους, με άριστα το 20, ήταν 11,7, ενώ όσο μεγαλώνουν οι τάξεις τόσο μειώνεται η βαθμολογία. Οι μαθητές της A' Λυκείου αξιολόγησαν τους καθηγητές τους με 12,6, της B' με 11,8 και της Γ' μόλις τούς έδωσαν τη βάση με 10,8...

Και κάτω από τη βάση

Ως προς τα επιμέρους κριτήρια (οργάνωση - ενδιαφέρον για το μάθημα, μεταδοτικότητα, αντικειμενικότητα, συμπεριφορά απέναντι στους μαθητές και γνώση του αντικειμένου), σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές βαθμολόγησαν τους καθηγητές τους με βαθμούς κάτω από τη βάση. Το σημείο στο οποίο φαίνεται να υπάρχει το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η μεταδοτικότητα όπου οι καθηγητές αξιολογούνται με 11,4 από τους μαθητές της A', με 10,4 από τους μαθητές της B' και με 9,5 από τους μαθητές της Γ' Λυκείου.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν τα αποτελέσματα στο μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) της A' Λυκείου όπου σε 4 από τα 5 κριτήρια οι καθηγητές βαθμολογούνται κάτω από τη βάση (περιλαμβανομένου και αυτού ακόμη της γνώσης του αντικειμένου!). Επίσης σε ορισμένα μαθήματα, οι καθηγητές αξιολογούνται περισσότερο αρνητικά. Για παράδειγμα, στη Γ' Λυκείου οι καθηγητές που διδάσκουν τα μαθήματα Νεοελληνική Λογοτεχνία, Κοινωνιολογία, Ξένη Γλώσσα και Φυσική Αγωγή έχουν βαθμολογηθεί κοντά στη βάση ή και κάτω από αυτήν.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα

Όσον αφορά τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο σχολείο, οι μαθητές θεωρούν ότι η συμπεριφορά των καθηγητών (44,9%), η εργαστηριακή υποδομή (35%) και το κτιριακό (30,6%) είναι τα μεγαλύτερα. Για τις αδυναμίες στην ποιότητα της εκπαιδευτικής δουλειάς, ένας στους δύο μαθητές (55%) αποδίδει την ευθύνη στο εκπαιδευτικό σύστημα. Για το εξεταστικό, το 43,8% των μαθητών θεωρεί ότι πρέπει να αλλάξει ώστε οι εξετάσεις να καταργηθούν, ο καθένας να εγγράφεται όπου θέλει και το ξεκαθάρισμα να γίνεται μέσα στα AEI, αν και σημαντικό ποσοστό (33,5%) ζητεί να παραμείνουν οι εξετάσεις αλλά να βελτιωθεί το σύστημα.

Δεν εμπιστεύονται τα Πανεπιστήμια...

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ δείχνουν να φοβούνται πολύ το ενδεχόμενο της επιλογής τους από τα ίδια τα Πανεπιστήμια μέσα από ένα προπαρασκευαστικό εξάμηνο, καθώς έξι στους δέκα πιστεύουν ότι σε τέτοια περίπτωση η επιλογή θα γίνεται με ρουσφετολογικές και αδιαφανείς διαδικασίες. Τέλος, 62% των μαθητών όλων των τάξεων παρακολουθεί φροντιστηριακά μαθήματα, ενώ το 5% ομολογεί ότι κάνει ιδιαίτερα (παρανόμως φυσικά) με καθηγητές του σχολείου του!