Βροχή προσφορών στις βιτρίνες του Διαδικτύου

Ζωή Λιάκα, εφ. Τα Νέα, 27/10/2009

Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές, αλλά και έμποροι, στρέφονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα ρούχων

Η Αντριάννα Κόμητα και ο  Θάνος Θεμιστοκλής διαθέτουν το εμπόρευμα των  καταστημάτων τους και  μέσω Διαδικτύου. «Τα  πράγματα αλλάζουν και στην  Ελλάδα», διαπιστώνουν

«Η πρώτη μας πελάτισσα ήταν από τη Δανία. Μπήκε στην ιστοσελίδα του μαγαζιού και αγόρασε μια μπλούζα γιατί δεν την έβρισκε αλλού στο νούμερο που ήθελε. Επίσης, έχουμε έναν πελάτη από την Κρήτη που αγοράζει πολύ συχνά και δεν τον έχουμε γνωρίσει ποτέ. Ψωνίζει και τα στέλνουμε με το ταχυδρομείο».

Η Αντριάννα Κόμητα και ο Θάνος Θεμιστοκλής είναι οι ιδιοκτήτες του nine below. Μέχρι πριν από 6 μήνες για να ψωνίσει κανείς έπρεπε να πάει στα καταστήματα που διατηρούν στο Κολωνάκι. Τώρα οι πελάτες τους δεν χρειάζεται να βγουν από το σπίτι αφού με ένα κλικ μπορούν να δουν όχι μόνο τη... βιτρίνα τους αλλά και ένα πολύ μεγάλο μέρος του εμπορεύματός τους. Η Αντριάννα Κόμητα γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Καναδά. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία και marketing και πριν από μερικά χρόνια ήρθε στην Ελλάδα όπου αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα.

«Ψάχνοντας για το τι θα κάνω επαγγελματικά, αποφάσισα να ανοίξω ένα μαγαζί που θα φέρνω ρούχα "ψαγμένα" αλλά χωρίς να χρειάζεται κανείς να δώσει μια περιουσία για να τα αποκτήσει. Το πρώτο μαγαζί ήταν σε ένα υπόγειο στην Καρνεάδου, 9 σκαλιά κάτω, εξ ου και το όνομά του, "nine below"». Σε αυτήν την προσπάθεια είχε στήριγμα τον κ. Θάνο Θεμιστοκλή με τον οποίο προχώρησαν και στη δημιουργία του δεύτερου μαγαζιού. Παρατηρώντας όμως τις τάσεις τόσο της εγχώριας όσο και της αγοράς του εξωτερικού οι δύο επιχειρηματίες διαπίστωσαν ότι ένα από τα μεγαλύτερα ζητούμενα για τους πελάτες τους, ήταν ο... χρόνος. Όπως λέει ο κ. Θάνος Θεμιστοκλής, «οι περισσότερες συναλλαγές πια γίνονται πια μέσω Διαδικτύου. Κι έτσι προχωρήσαμε και στο e-shop www. ninebelow.gr. Η αλήθεια είναι ότι οι Έλληνες μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιούσαν το Ιnternet για τις διακοπές τους, για να κλείσουν εισιτήρια και για να δουν το δωμάτιο του ξενοδοχείου. Τα πράγματα όμως αλλάζουν γιατί η ευκολία να ψωνίζεις ό,τι θες χωρίς να έχεις το άγχος της μετακίνησης και του παρκαρίσματος, αυξάνουν πια τους διαδικτυακούς καταναλωτές. Και θέλουμε η αγορά να μας βρει έτοιμους».

Τα πλεονεκτήματα

Ο χρόνος και η άνεση δεν είναι όμως τα μοναδικά οφέλη για τους υποψήφιους πελάτες- στην ιστοσελίδα τους υπάρχει και η ένδειξη sale, με προσφορές που δεν προσφέρονται στα καταστήματά τους. Η Αντριάννα Κόμητα τονίζει ένα ακόμη πλεονέκτημα που έχουν οι πελάτες του Διαδικτύου: «Για όσους φοβούνται την ασφάλεια των συναλλαγών στο Ίντερνετ, δεν παίρνουμε μόνο πιστωτικές κάρτες αφού οι συναλλαγές μπορούν να γίνουν και με αντικαταβολή». Οι ενδοιασμοί των περισσοτέρων αγοραστών για τις αγορές στο Ιnternet αφορούν το ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να τα δοκιμάσουν. Σχεδόν όμως όλα τα e-shop επιστρέφουν τα χρήματα σε περίπτωση που το προϊόν δεν ικανοποιήσει των αγοραστή. Σχεδόν 1.000.000 Έλληνες πραγματοποιούν τις αγορές του μέσω Ιnternet αναζητώντας ευκαιρίες σε είδη ένδυσης, υπόδησης αλλά και αξεσουάρ τα οποία φέρνουν τη στάμπα κάποιας επώνυμης μάρκας. Οι λόγοι που όλο και περισσότεροι Έλληνες αγοράζουν από το Διαδίκτυο είναι βεβαίως πολλοί. Η ευκολία στη σύγκριση τιμών, δυνατότητα αγορών όλων το 24ωρο, εγγύηση επιστροφής σε περίπτωση μη ικανοποίησης από το προϊόν, και βεβαίως εξυπηρέτηση με αποστολή στην πόρτα του σπιτιού τους. Ελλείψει πραγματικής βιτρίνας, τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες εξυπηρέτησης για να προσελκύσουν πελάτεςκαι τα καταφέρνουν!

Η ΠΛΗΡΩΜΗ

Όσοι δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν πιστωτική, μπορούν να πληρώσουν με αντικαταβολή

«Μεγάλη ευκολία για την πολυάσχολη γυναίκα»

ΜΟΛΙΣ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ στον διαδικτυακό αέρα, το www.e-fetch. gr της σχεδιάστριας Έφη Παπαϊωαννίδη μέτρησε 800 πελάτες. Η νέα σχεδιάστρια δημιούργησε την προσωπική της συλλογή ρούχων «Fetch», τα οποία δίνει σε επιλεγμένες μπουτίκ. Όμως όπως λέει η ίδια, «δημιούργησα το κατάστημα στο Διαδίκτυο, γιατί η διευκόλυνση που παρέχει στις σύγχρονες γυναίκες οι οποίες εργάζονται πολλές ώρες και δεν έχουν τον χρόνο για να πάνε στα μαγαζιά, είναι πολύ σημαντική. Αυτό όμως που είναι επίσης σημαντικό είναι ότι αν κάτι δεν πάει καλά στην αγορά, η πελάτισσα μπορεί να πάρει τα χρήματά της πίσω και αυτό νομίζω ότι αναζητούν οι καταναλωτές για να νιώσουν ασφαλείς και να προχωρήσουν σε αγορές από το Ιnternet. Η αποστολή των ρούχων γίνεται χωρίς επιπλέον χρέωση σε όποιο μέρος της Ελλάδας κι αν βρίσκεται η πελάτισσα». Η Έφη Παπαϊωαννίδη παρ΄ ότι σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων, πριν από δύο χρόνια άρχισε να ασχολείται με τον χώρο της μόδας.

«Να τολμήσουν οι έμποροι το ψηφιακό άνοιγμα»

«ΕΛΛΕΙΨΕΙ πραγματικής βιτρίνας, τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες εξυπηρέτησης για να προσελκύσουν πελάτες, και τα καταφέρνουν!», επισημαίνει ο δρ Γιάννης Λάριος, αντιπρόεδρος στο Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας. «Το ποσοστό των ελληνικών on-line καταστημάτων είναι ακόμη χαμηλό, όμως αυξάνεται ραγδαία μέρα με τη μέρα. Από αυτές τις αλλαγές που φέρνει το Ιnternet, θα κερδίσουν όσα καταστήματα αντιληφθούν την πρόκληση. Όσοι αντιμετωπίσουν την Ψηφιακή Ελλάδα με άρνηση πιθανώς θα χάσουν αυτήν τη μοναδική ευκαιρία. Πρέπει και τα ελληνικά καταστήματα ένδυσης και υπόδησης να συνειδητοποιήσουν πως πλάι στον παραδοσιακό εμπορικό δρόμο με τις φυσικές βιτρίνες, συνυπάρχει πια και ένας άλλος, ψηφιακός εμπορικός δρόμος αυτήν τη φορά όπου οι Έλληνες συγκρίνουν και ψωνίζουν. Περισσότερο από όλους συμφέρει τους ίδιους να ανοίξουν και ηλεκτρονικό κατάστημα, με πελάτες πια από όλη την Ψηφιακή Ελλάδα!»

«Είδα αποτελέσματα μέσα σε πέντε μήνες»

Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ είναι μόλις 19 ετών αλλά η επαγγελματική δραστηριότητά του έχει ήδη αρχίσει. Αποφάσισε να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση η οποία εισάγει τα Αmerican Vintage και κάποιες άλλες γνωστές γαλλικές φίρμες. Ο Φίλιππος όμως θέλησε να δώσει μια ώθηση προχωρώντας την... επέκτασή της. Άνοιξε eshop, τo www.infashionshop.gr μέσα στο οποίο οι καταναλωτές μπορούν να βρουν όλες τις μάρκες που εισάγουν. «Το ξεκίνημα πριν από πέντε μήνες μπορώ να πω ότι δεν ήταν εντυπωσιακό. Τον πρώτο μήνα τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Μετά τους δύο μήνες όμως και με μια μικρή διαφήμιση ήρθαν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Όσο περνάει ο καιρός τόσο αυξάνονται και οι πωλήσεις». Αυτό που αυξάνει τους αγοραστές του Διαδικτύου, σύμφωνα με τον νεαρό επιχειρηματία, είναι και το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι Έλληνες αποκτούν πρόσβαση στο Ιnternet. «Αυτό είναι κάτι που δεν αλλάζει και ο αριθμός θα μεγαλώνει συνεχώς. Οι περισσότερες δραστηριότητες θα γίνονται διαδικτυακά οπότε και οι αγοραστές που θα επιλέγουν να αποκτήσουν αυτό που θέλουν με ένα κλικ θα αυξάνονται».